A Pilates története:

 

Joseph Hubertus Pilates 1880-ban született Németországban, Düsseldorf mellett. Születésétől kezdve angolkórban, asztmában és izületi fájdalmakban szenvedett. Tinédzserkorában kezdett el sportolni. Az egészséges test iránti vágya és eltökéltségének eredményeként megszületett a Pilates-módszer. A Pilates-módszer egybeolvasztotta a keleti mozgásvilág tudományát és a nyugati filozófia tanulmányait. Pilates ezt a módszert „Controll”-nak nevezte el.

 

Módszerével gyógytornászként az első világháborúban sérülést szerzett katonák újbóli talpraállításával foglalkozott, később pedig a tánc világában is igen nagy sikerrel alkalmazták a módszert.

 

A Pilates célja a test, a lélek és a tudat közötti harmónia létrehozása.

 

E módszer segítségével kontrollálhatjuk mozgásunkat, a mélyizmok használatával, tornázatásával jobban megértjük testünk és izmaink működését, tehát nagyobb testtudatra teszünk szert. A segédizmok is elkezdenek dolgozni, és olyan izmokat fedezünk fel saját testünkben, amikről eddig nem is hittük, hogy léteznek, amiket még nem is éreztünk, és azt hittük róluk, hogy csak zsírpárnák.

 

A módszer gyakorlatai speciálisan vannak felépítve, és az egész test izomzatának nyújtására, erősítésére, stabilizálására szolgálnak, természetesen lassú, harmonikus mozgással, speciális légzéstechnikával, koordinációval és a mélyizmok használatával. Ennek köszönhetően stabilizálódnak az izületek, megerősödnek a gerincoszlopot tartó izmok is, tehát javul a testtartás is.

 

Folyamatos alkalmazásával, tornázással az egész test megváltozik, hajlékonyabb és erősebb lesz, javul a testtartás.

 

Fantasztikus alakformáló hatása van!

 

A Pilatest nemtől, kortól függetlenül mindenkinek ajánlom.

 

Pilates kedvenc mondása: „A lelkünk az, amely irányítja testünket!”

 

 

A rendszeres testedzés a következő hatásokkal bír:

- Csökkenti a szívinfarktus rizikóját

- Csökkenti a cukorbetegséget és annak kialakulási rizikóját

- Csökkenti a magas vérnyomást

- Csökkenti a depressziót és az idegességet

- Segít a testsúly kontrollálásában

- Segít abban, hogy sokáig mozgékonyak maradhassunk

- Segít a jó közérzet kialakításában és megtartásában