Stressz és érzelmi stressz

 

Hogyan hat a stressz az agyunkra?

 

Mindkét agyféltekénk más-más funkciókat lát el. A bal agyféltekénk a logikus gondolkodásért, számolásért, írásért, olvasásért felelős. Ezzel ellentétben a jobb agyféltekénk a képzeletünkért, kreativitásunkért, intuitív megérzéseinkért, érzelmeinkért, képlátásunkért (szimbólumrendszereinkért) felelős. Általában a bal agyféltekénk az irányító, ami folyamatosan az ellenőrzése alatt tartja a jobb agyféltekét, és nem szereti, ha a másik irányít.

Érzelmi stressz esetén az agyunk leblokkol, ami azt jelenti, hogy az agyunk kapacitását egyáltalán nem használjuk ki, sőt, a bal agyféltekénk tartalék üzemmódra kapcsol át, nem képes a logikus és meggondolt cselekvésre. Egyszerűen pánikba esik. Ilyenkor az „üss és fuss” reakció lép életbe. Amikor már nem vagyunk a stressz hatása alatt, akkor visszatér a jobb és bal agyféltekénk a megszokott ütembe, és ezzel együtt újra képesek leszünk rendesen és hatékonyan működni. Az érzelmi blokkokat izomteszteléssel keressük meg.

Hogyan hat az érzelmi stressz az életünkre?

 

Az agyunk az életünk összes eseményét megjegyzi, és társít mellé valamilyen érzelmet. Ez lehet negatív vagy pozitív. Ezek alapján mindenki életében vannak fel nem dolgozott traumák, események, amik a múltban történtek, tudatalatti blokkokat idézve elő, amelyek hatással vannak jelenlegi életünkre, testi-lelki egészségünkre és az életünk minden területére egyaránt (karrier és munka, tanulás, párkapcsolat, döntési lehetőségek stb.)

A kineziológia ezeket a blokkokat keresi meg és oldja fel, ezzel visszaadva a választás lehetőségét az embereknek.